A tartalomgyártás szinte megkerülhetetlen eszközei a stock fotók, a kommunikációs ipar olcsó svájci bicskája: egyszerre lehet bosszantóan haszontalan, máskor pedig megváltó könnyebbség. Csak jól kell velük bánni. Mutatunk két fontos szempontot a tökéletes fotó megtalálásához.
Kevesen tudják, hogy 1920-ra nyúlik vissza a történetük. A különböző fotózásokról megmaradt képek hívták életre ezt az üzletágat, aminek az elnevezése az ügynökségeknél „stócokban álló” fotókra utal. A stock-ok felhasználására a nyolcvanas években kezdtek rákattani a reklámügynökségek, ha épp rosszul sikerült egy fotózás, esetleg nem volt idő vagy pénz – foglalja össze a sztorit a TNW cikke.
Mára óriási a kínálat, önálló üzletág épült a stock fotózásra, így a megfelelő kép kiválasztása nagy erőforrásokat igényelhet. Rengeteg a túlhasznált kép és kompozíció. Ezért két dolgot kell keresnünk egy jó stock fotóhoz: érzelmeket és hangulat, tehát sztorit.
Mutatunk egy példát, hogyan.
Ha szükségünk van egy képre egy aranyos babáról, valójában a szeretet érzelmét és a nyugodt, boldog hangulat kifejezését keressük. Ennek megjelenítéséhez fontos a fények harmóniája, és segítheti a hangulatot az otthon vagy a természet is.
Egy gyűjtésünk shutterstock-ról:
Az érzelmek és a design összefüggéseiről a shutterstock nemrég készített is egy szuper grafikát.