A nyár elején óriási port kavart a Protein World diétát (és egészséges életmódot) promotáló kampánya, amely üzenetével a női énkép kérdéseit feszegette: “Are you Beach Body ready?”. Emiatt felháborodott reakciók és petíciók árasztották el a brit és a nemzetközi médiát. A cég ezután is következetesen tartotta magát az üzenet létjogosultságához, ahhoz, hogy a kövérség egészségtelen, és tenni kell a fizikum megformálásáért.
A buzzt gyorsan és hatékonyan aknázta ki a Swimsuits For All. Először egy Instagram-poszttal, majd egy teljes kampánnyal válaszoltak. Az alapvetően plus-size modellekkel dolgozó, sokféle fürdőruhát kínáló webshop a “Beach Body. Not sorry.” szlogennel és retusálatlan fotókkal robbantott. A plus-size modelljük egy interjúban azt is elárulta, hogy ez először nem volt része a fotózásnak. Utána kereste fel újra az ügynöksége, hogy inkább a nyers képeket használnák - mondta el Denise Bidot.
Mindkét márka kampányában tetten érhető a saját értékrend alapján megfogott őszinteség. A bátor őszinteség egyre gyakoribb márkaépítési trend, hiszen közvetlenséget és bizalmat közvetít.
A téma szakértője, Rohit Bhargava szerint az eddigi legjobb őszinte kampányokból például a következő általános tanulságokat vonhatjuk le:
- Válassz ellenséget. (Ugye, most épp így tett a Swimsuits For All is.)
- Ismerd be, hogy vannak versenytársaid és nem ez a termék a legjobb, nem páratlan, és nem is az egyetlen.
- Keress és találj megoldást nyilvánosan a termékeddel kapcsolatos problémára, mert a fontos és valós kérdések transzparens kiküszöbölése elkötelezettséget idéz elő.