PERSON

A stockfotó-választás aranyszabályai

2015. augusztus 16. - Bányai Zsófi

A tartalomgyártás szinte megkerülhetetlen eszközei a stock fotók, a kommunikációs ipar olcsó svájci bicskája: egyszerre lehet bosszantóan haszontalan, máskor pedig megváltó könnyebbség. Csak jól kell velük bánni. Mutatunk két fontos szempontot a tökéletes fotó megtalálásához.

Kevesen tudják, hogy 1920-ra nyúlik vissza a történetük. A különböző fotózásokról megmaradt képek hívták életre ezt az üzletágat, aminek az elnevezése az ügynökségeknél stócokban álló” fotókra utal. A stock-ok felhasználására a nyolcvanas években kezdtek rákattani a reklámügynökségek, ha épp rosszul sikerült egy fotózás, esetleg nem volt idő vagy pénz – foglalja össze a sztorit a TNW cikke.

Mára óriási a kínálat, önálló üzletág épült a stock fotózásra, így a megfelelő kép kiválasztása nagy erőforrásokat igényelhet. Rengeteg a túlhasznált kép és kompozíció. Ezért két dolgot kell keresnünk egy jó stock fotóhoz: érzelmeket és hangulat, tehát sztorit.

Mutatunk egy példát, hogyan.

Ha szükségünk van egy képre egy aranyos babáról, valójában a szeretet érzelmét és a nyugodt, boldog hangulat kifejezését keressük. Ennek megjelenítéséhez fontos a fények harmóniája, és segítheti a hangulatot az otthon vagy a természet is.

Egy gyűjtésünk shutterstock-ról:

babak.pngAz érzelmek és a design összefüggéseiről a shutterstock nemrég készített is egy szuper grafikát.

A bejegyzés trackback címe:

https://personaut.blog.hu/api/trackback/id/tr627710294

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.