Person Communications

Ilyen volt Hillary választási partyja belülről

2016. november 09. - PersonComm

Az eredményt már mindannyian tudjuk, Donald J Trump lesz az USA 45. elnöke. Hampuk Richard az ügynökségünk CEO-ja viszont exkluzív képeket osztott meg velünk Hillary Clinton New Yorki választási rendezvényéről. 

 

 

Még több kép és videó az estéről: Instagram: @hampuk

Will Ferrell egy átlagos Y-generációs

Néhány nappal az amerikai elnökválasztás előtt a jelöltek rákapcsoltak a kampányra. Óránként jönnek ki az újabb hirdetések. Hillary támogatottsága pár hónappal ezelőtt még eléggé rosszul állt az Y-generációs fiataloknál. Azóta sikerült lefaragni a hátrányából és most a hajrában megosztottak egy Will Ferrel készített videót is, hogy ne csak népszerűbb legyen, hanem szavazzanak is korosztály képviselői. 

A filmben Will felhívja a fiatal választók figyelmét arra, hogy a részvételük a szavazáson onlinen, bárki számára elérhető, ezért menjenek el szavazni. A hirdetésben nagyon jól elkapták a párhuzamot, hiszen ezek az emberek folyamatosan jelen vannak a különböző közösségi csatornákon és foglalkoztatja őket, hogy mit gondol róluk valamelyik ismerősük. 

Érdemes követni a Person Communications blogját, mert a Hillary Clinton kampány önkénteseként megosztom majd az izgalmas és érdekes élményeimet. Instagram: @hampuk

Kedvenc politikai reklámom 2016-ban

Nem csak azért szuper dolog önkénteskedni egy elnökválasztási kampányban az USA-ban mert beleláthatunk, hogy miként működik a világ legnagyobb mozgósító kampánygépezete. Hanem azért is, mert belefuthatunk olyan gyöngyszemekbe mint az alábbi hirdetés. Ez most a kedvenc kampányfilmem. 

A videóban Gerald Daugherty texasi politikus felesége kéri a nézőket, hogy válasszák újra a férjét. Aki folyamatosan meg akarja oldani a problémákat és ezzel őrületbe kergeti az otthonuk lakóit és vendégeit. A filmet az országos média is felkapta, így futhattam bele New Yorkban én is.

"Please re-elect Greald, please."

Érdemes követni a Person Communications blogját, mert a Hillary Clinton  kampány önkénteseként megosztom majd az izgalmas és érdekes élményeimet. Instagram: @hampuk

Ilyen egy ügynökség belülről: mindent megmutattunk

A Person főhadiszállása tele van titkokkal és izgalmakkal, ahova csak ritkán engedünk bepillantást. Szeptember elsején viszont már másodszor tettünk kivételt: a Person Open Nighton bárki megnézhette, hol és hogyan dolgozunk. Az ügyfelektől kezdve az újságírókon át a gyakornokjelöltekig rengetegen járták körbe velünk az ügynökséget egy jó fröccs mellett mert nálunk így megy ez. :)

Aki még nem látott belülről ügynökséget, annak azért, aki pedig csak jobban meg szeretett volna ismerni minket, annak azért volt érdemes benézni hozzánk a Person Open Nighton. Prezentációkban és videókban sem volt hiány, így a vendégeink mindenbe belekóstolhattak a kommunikációs csapat tartalomgenerálási módszereitől kezdve a digitiális csapat kedvenc brainstorming helyszínéig.

Szuper volt ennyi inspiráló emberrel találkozni, reméljük, náluk sem múlt el nyomtalanul ez az este :) Egy biztos: a folytatás nem sokáig várat majd magára. Akár ott voltál, akár lemaradtál, érdemes megnézned a fotókat ;) Katt a képekért!

 

Így hasznosítsd újra az irodai maradékot: ezt a sütit imádni fogod

Előző nap nem főztél, kimenni nincs időd, rendelni meg nem akarsz? Az ebédkérdés az ügynökségi élet jó öreg dilemmái közé tartozik, de a nincs valami nassolnivalód? kérdés is gyakran elhangzik. A hirtelen jött éhség persze nem jó tanácsadó: egyáltalán nem mindegy, hogy végül mi kerül a gyomrunkba. Van pár tippünk, hogyan élj túl az irodában úgy, hogy közben kreatív és környezettudatos maradsz. Recepttel!

Egy ügynökség maradjon akkor is ügynökég, ha a hasáról van szó. Kreativitás, hatékonyság, gyorsaság! A Person csapata néhány hónapja Etyeken bizonyította be, hogy a gasztronómiában is tud újat mutatni: édeskés, kellemesen csípős „Kalocsa-Bangkok”-ízvilágú marhapörköltünkkel bronz fakanalat nyertünk. :)

Persze másnap jogosan merült fel a kérdés: mit lehet csinálni egy rakás megmaradt kolbásszal és virslivel sütő és tűzhely nélkül? A maradék kidobása nálunk szóba sem jöhet, főleg annak tükrében, hogy egy átlagos magyar évente 40 kiló élelmet küld a szemétbe. Ilyen esetekre (meg persze a kollégák elégedettsége érdekében) érdemes egy irodai melegszendvicssütőt foganatosítani, ami egyébként is képes új életet lehelni a leghidegebb, legszárazabb ételekbe is. Nálunk is ez segített: a kolbász és virsli boldogan sercegett, ráadásul amellett, hogy időt és pénz spóroltunk, spontán közös sütögetés kerekedett belőle.

a46a7584.jpg

 


Bögrés-mikrós süti à la Person

Ha gyorsan elkészíthető édességre vágysz, ami nem tocsog a cukorban, és a munkahelyi konyhában jó eséllyel fellelhető hozzávalókból is könnyen összedobható, akkor ezt a mikróban könnyedén elkészíthető sütit bírni fogod.

Tartsd nyitva a szemed, keress egészséges alapanyagokat, és dobd fel a többiek napját egy meglepisütivel tuti díjazni fogják! ;)

Hozzávalók:

  • 3 dkg erdei gyümölcsös zabkása
  • negyed teáskanál sütőpor
  • 10 szem mazsola
  • 3 dkg epres müzli
  • 2 db csokis keksz
  • 1 evőkanál olaj
  • 3 evőkanál tej
  • 2 evőkanál kakaópor
  • 13-15 szem meggy

A hozzávalókat tedd egy bögrébe, keverd csomómentesre, majd add hozzá a meggyet. A mikrót kapcsold a legmagasabb fokozatra, és kb. 3-4 perc alatt süsd meg.

Fontos, hogy a bögréket ne felejtsd el kiolajozni, mert így biztosan nem fog odaragadni a tészta. Villával ellenőrizd, hogy biztosan átsült-e. Természetesen bármilyen gyümölccsel és más hozzávalókkal is próbálkozhatsz. Használd a fantáziád!

 

a46a7742.jpg


Ha sütögetni nem is fogunk, de hasonló kulisszatitkokat tudhatsz meg ügynökségünkről a Person Open Nighton szeptember 1-én :) Regisztrálj az alábbi linken, és találkozzunk!  https://www.eventbrite.com/e/person-open-night-tickets-25991097071

A videó, amire mi sem számítottunk a svéd nagykövettől

Jól meglepődtünk, amikor a svéd nagykövet, Niclas Trouvé nálunk jártakor egy olyan nem éppen hivatalos jellegű videót mutatott, ami a svéd mentalitást és munkaerőpiaci helyzetet igencsak sajátos módon ábrázolja. Néha azon kapjuk magunkat, hogy önkéntelenül is a refrént ismételgetjük :) Vigyázat, ragadós!

Indiait rendelni a svéd nagykövettel ezt is kihúzhatjuk a bakancslistánkról. Nemrég a Personnál járt Niclas Trouvé, a svéd nagykövet, aki többek közt egy nem mindennapi videó bedobásával győzött meg minket arról, hogy a státusz nem egyenlő a merevséggel.

CEO-nk, Richárd egyébként a Brain Bar Budapesten találkozott először a nagykövettel, ahol hamar kiderült, hogy nagyon hasonlóan gondolkodnak, és közel áll hozzá az a szellemiség, amit az ügynökségünk képvisel.

És hogy miért ragadt be sokunknál a lemez? Csak annyit mondunk: nézd meg a videót!

És íme plusz egy video, ami bizonyítja, hogy Niclas és mi ugyanúgy gondolkodunk. :)

 

 

Tudj meg még több érdekes sztorit rólunk az Open Nightunkon: https://www.eventbrite.com/e/person-open-night-tickets-25991097071

12 dal, hogy jobban tudj koncentrálni

Hatékonyabb a munkavégzés, ha közben zenét hallgatunk? Megoszlanak a vélemények: valaki számára  nélkülözhetetlen a külső, zavaró tényezők blokkolásához, másokat kifejezetten zavar, ha meg kell osztani a figyelmüket. Nálunk az előbbi működik: íme a Person személyre szabott playlistje!

kepernyofoto_2016-08-22_19_42_10.png

 

Egy ügynökség élete egyenlő a folyamatos pörgéssel, ahol ingergazdag környezetben, ajtón átszűrődő telefonbeszélgetések, brainstormingok és meetingek közepette kell kihoznunk magunkból a  maximumot. Ez inspiráló is, de előfordul, hogy a külvilág kizárására van szükség ahhoz, hogy jól teljesítsünk.

A tapasztalatunk az, hogy egy jól megválasztott zenével a fülünkben sokkal hatékonyabban megy a munka: nemcsak a hangulatunkra van jó hatással, de segít, hogy jelen legyünk a pillanatban, és gyorsabban teljesítsük a kitűzött célt.

A témában készült kutatások között sok olyan akad, amely kifejezetten az instrumentális darabokat ajánlja koncentrációt igénylő munkavégzéshez, mivel a szöveg elvonhatja a figyelmünket. Nem véletlen, hogy a mi kedvenceink között is jó pár ilyen szerepel, de persze mindenkinek egyénileg kell megtalálnia az adott feladathoz leginkább passzoló zenéket.

Íme a Personauták tracklistje koncentrációhoz. Nektek bejön?

Grafikusunk, Zsolt választása:

Grafikusunk, Dorka ezt ajánlja:

Digital team leaderünk, Petra kedvence:

PPC specialistünk, Timi erre szavaz:

Account directorunk, Kata ajánlásával:

Szövegírónk, Évi választása:

PR-menedzserünk, Andi ajánlásával:

Gyakornokunk, Kriszti ezt választotta:

PR-menedzserünk, Zsófi erre szavaz: 

Gyakornokunk, Anna ajánlja:

Junior account menedzserünk, Tomi választotta: 

CEO-nk, Richárd ajánlásával:

Teszteltük az új Facebook Canvas-hirdetést

canvas.jpg

Február végén a Facebook hivatalosan is bejelentette a canvas elnevezésű, új bejegyzés- és hirdetéstípusát.  Ez egy olyan komplex felület, ami a Facebook-bejegyzésekben és hirdetésekben elérhető összes funkciót egyesíti: egyetlen hirdetésben használhatunk képeket, carouselt, videókat, szöveget, linkeket, gombokat. Egyelőre csak mobilon, azon belül is csak mobil Facebook appban jelenik meg, és a weboldalra terelő hirdetéseknél alkalmazható. A kész canvasok az adott Facebook page Publishing Tools menüjéből is elérhetők.

A canvas összetettsége miatt tulajdonképpen egy mini websiteként vagy mobil appként funkcionál. Legfőbb célja, hogy bővebb információval szolgáljon a termékről/szolgáltatásról, ezáltal közelebb vigye a usert a márkához és felkészítse őt a weboldal meglátogatására. Kiválóan alkalmas a storytellingre, a márka mögötti filozófia megismertetésére és image építésre egy komplettebb felhasználói élmény által.

Eredmények

Mi az egyhetes tesztfázisban egy egyszerűbb, képekből, videóból, szövegből és carouselből álló hirdetéssel indultunk. Bár messzemenő következtetések nem vonhatók még le, az adatokból az látszik, hogy a CTR-t és CPC-t tekintve hatékonyabb volt a canvas hirdetés: 15-20%-kal magasabb CTR-t és 25-30%-kal alacsonyabb CPC-t sikerült vele elérni, mint a hagyományos hirdetésekkel. A hirdetéskezelőben elérhető egy új mutatócsoport is a canvasok elemzéséhez. Ezek megmutatják, hogy a hirdetést átlagosan mennyi ideig és hány százalékáig nézték meg a felhasználók. A mi hirdetésünket átlagosan 45 másodpercig és majdnem 90%-ig megtekintették. Bár ezeket az eredményeket valószínűleg még az újdonság ereje jócskán befolyásolja.

Tanulságok

Az előzetes tervezés fontossága a canvas hirdetéseknél hatványozottan érvényes.  Ezt a hirdetést valóban úgy kell kezelni, mint egy mini weboldalt vagy egyedi landinget. Az egyes komponenseket megfelelő tervezéssel nagyon izgalmasan és kreatívan lehet variálni, egymáshoz fűzni és egy komplett storyt alkotni, melyre már van több sikeres nemzetközi példa is. Érdemes előtte akár egy wireframe-et is készíteni hozzá, hogy lássuk, hogy fog felépülni a canvasunk.

Egyelőre azért van egy-két hiányossága ennek a hirdetéstípusnak. Pl. csak mobilon működik. A canvasok nem módosíthatók, csak duplikálás után, ami elég kényelmetlen. A canvasban lévő linkek teljesítménye nem mérhető külön-külön.

És bár sokkal több tervezést igényel, mint a hagyományosabb hirdetési formák, ennek ellenére a canvas legnagyobb előnye, hogy olyan új felhasználói élményt nyújthatunk vele a usereknek, ami által sokkal nagyobb figyelmet fognak szentelni a márkánknak, nagyobb eséllyel tudunk bennük pozitív képet kialakítani, és ezáltal nagyobb eséllyel konvertálnak majd a weboldalunkon is.

PPC trendek: 2016 a kifinomult targetálás éve lesz

flatnobackground.png

2015 izgalmas év volt a PPC hirdetők számára tele olyan fejlesztésekkel, amik még kifinomultabbá tették az online hirdetések közönségcélzását. Az Acquisio most összegyűjtötte, milyen trendeket jósolnak a szakma legnevesebb képviselői a 2016-os évre.

Még kifinomultabb célzás 2016-ban

Ma már számos - korábban elképzelhetetlen - módja van annak, hogy milyen szempontok szerint tudjuk elérni online hirdetéseinkkel a számunkra fontos célcsoportokat az egyszerű demográfiai változóktól kezdve a bonyolultabb online viselkedésig. A szakértők azt jósolják, hogy ez a trend idén is folytatódni fog, még inkább segítve a legrelevánsabb hirdetések eljuttatását a megfelelő közönséghez.

Azt már tudjuk, hogy a fogyasztók az egyéni igényeikhez szabott hirdetések iránt a legfogékonyabbak. 2016-ban azok a hirdetők, akik hatékonyan alkalmazzák a retargetálás, in-market célközönségek (piacon belüli szegmensek) és a demográfiai célzás stratégiáit, pozitív eredményekre számíthatnak.

A szegmentációt és az online/mobil hirdetések célzását remélhetőleg segíteni fogja az offline fogyasztói viselkedésről és eladásokról összegyűjtött adatok integrálása az online hirdetési rendszerekbe, ezzel is nagyobb teret adva az „offlineból onlineba” történő retargetingnek. Ilyen integrációs törekvésekre utal többek között a beacon technológia terjedése és alkalmazása is.

És ha már retargeting, a szakértők szerint sokkal egyszerűbb lesz elérni azokat is, akik pl. eseményekre vagy ügyfél listákra regisztráltak. És valóban, az olyan funkciók, mint az AdWords Customer Match (ügyfélegyezés), vagy a Facebook Custom Audience (saját közönség létrehozása) már-már az e-mail marketing érzését keltik. A 2016-os év PPC kampányai ezért már sokkal inkább drip marketing kampányokra fognak emlékeztetni.

A szakértők szerint a hirdetők és ügynökségek előtt álló legfontosabb kihívás az lesz, hogyan tudják megérteni és elemezni a vásárló útját (customer journey) illetve ahhoz adaptálódva kiépíteni a hirdetési stratégiájukat.

Mobil, mobil, mobil

Mobilon hirdetni már nem igazán opció, hanem alapkövetelmény. 2016 a reszponzív, mobilra optimalizált siteok és appok virágkora lesz. A digitális hirdetőknek eszerint kell tervezniük pl. click-to-call hirdetésekkel és rövidebb, mobilra szabott hirdetésszövegekkel. A mobil hirdetések és oldalak tesztelése pedig hamarosan el fog különülni az desktop hirdetések és oldalak tesztelésétől.

Ezzel párhuzamosan gyorsan fog fejlődni a mobil-kereskedelem is, legyen szó akár a hagyományos értelemben vett elektronikus kereskedelmi tranzakciókról vagy offline szolgáltatásokra történő foglalásokról és fizetésekről.

A social hirdetések lesznek 2016 kedvencei

2016-ban a Google komoly versenytársra fog találni a Facebookban, amely feladja a leckét az egyre szofisztikáltabb célzási opcióival. A Googlenek saját piaci részesedését az olyan, nem-tradicionális keresési platformoktól kell majd óvnia, mint a Facebook vagy a Netflix. Ezek jól példázzák, hogy már nem csak az számít, hogy mire, hanem az is hogy hol keresnek a felhasználók.

A hirdetők a jövő évben költségvetésük egyre nagyobb százalékát fogják Facebook és Instagram hirdetésekre költeni, ahol a remarketing, saját közönség célzása (különösen az e-mail listák) és a dinamikus termékhirdetések komoly vonzerőt jelentenek. Felhasználói oldalról pedig a Facebook várhatóan nagyot fog fejlődni a lokális keresések területén, hiszen a fogyasztók nem csak a keresőmotorokat, hanem a különböző közösségi médiumokat is használják információszerzésre, így az itt megjelenő hirdetések a keresőhirdetések kiegészítőjeként fognak funkcionálni.

Egy biztos, a tavalyi újításokból kiindulva remélhetőleg 2016 is sok új, izgalmas fejlesztést fog hozni az online hirdetők számára, lehetővé téve, hogy még pontosabban és a legjobb pillanatban érjék el a számukra fontos célcsoportokat.

via Acquisio, Marketing Land and glimr

 

Egy új kezdet: megdupláztuk irodánk méretét

_e6a8637.JPG

Nem kérdés, hogy egy sikeres csapatnak kényelmes és otthonos környezetre van szüksége ahhoz, hogy jól teljesítsen: a folyamatosan növekvő Person ezért is döntött úgy, hogy tágasabb irodába költözik. Az eredmény magáért beszél: nézd meg az új rezidenciánkat!

A Vígszínház mögött található új lakásirodánkat 2015. szeptemberében vehettük birtokba, amely egyértelműen szerelemprojektként működött: az alap koncepciót Richárd (CEO) álmodta meg a csapat igényeit és egyéniségét szem előtt tartva, Paller Eszter belsőépítész pedig a részletek kidolgozásában nyújtott segítséget. A dolog érdekessége, hogy egészen a költözésig titok volt a munkatársak többsége számára, hol és milyen lesz az új helyünk – a meglepetés pedig tökéletesre sikerült. [Nézd meg a képeket a poszt végén!]

A helyszín megválasztásakor fontos szempont volt, hogy továbbra is a belváros szívében maradjunk és tágas, világos életterünk legyen, ahol szabadon áramolhat a kreativitás. Ahogy a munkánkat, Budapestet is imádjuk, ezért is döntöttünk egy jellegzetes gangos ház mellett, ahol inspiráló környezetben együtt lélegezhetünk a várossal. Amikor átvettük a magas belterű régi lakást, tudtuk, hogy nagy fába vágjuk a fejszénket, hiszen a helyiségek mind állapot, mind stílus szempontjából komoly átfazonírozást igényeltek, de úgy érezzük, megérte. A helyiségeket szárnyas ajtók választják el egymástól, így a tér igény szerint tágasabbá tehető, ha pedig valamelyikünk el szeretne vonulni, a Focus szobában stílusos citromsárga puffok és egy egyedi bárpult segít a koncentrálásban. Az utóbbi különlegességét az adja, hogy Kaposvárról származó ügyvezetőnk kifejezetten úgy készíttette egy somogyi pajta ajtajából – hogy ezzel is emlékeztessen arra, honnan indultunk.

Számunkra ez nemcsak egy tér, hanem kicsit a második otthonunk is, ami elengedhetetlen ahhoz, hogy a maximumot hozhassuk ki magunkból.

Aktuális PERSONAUTA állásokért kattints!