PERSON

PERSONAUT

Teszteltük az új Facebook Canvas-hirdetést

2016. április 21. - Falmann Tímea

canvas.jpg

Február végén a Facebook hivatalosan is bejelentette a canvas elnevezésű, új bejegyzés- és hirdetéstípusát.  Ez egy olyan komplex felület, ami a Facebook-bejegyzésekben és hirdetésekben elérhető összes funkciót egyesíti: egyetlen hirdetésben használhatunk képeket, carouselt, videókat, szöveget, linkeket, gombokat. Egyelőre csak mobilon, azon belül is csak mobil Facebook appban jelenik meg, és a weboldalra terelő hirdetéseknél alkalmazható. A kész canvasok az adott Facebook page Publishing Tools menüjéből is elérhetők.

A canvas összetettsége miatt tulajdonképpen egy mini websiteként vagy mobil appként funkcionál. Legfőbb célja, hogy bővebb információval szolgáljon a termékről/szolgáltatásról, ezáltal közelebb vigye a usert a márkához és felkészítse őt a weboldal meglátogatására. Kiválóan alkalmas a storytellingre, a márka mögötti filozófia megismertetésére és image építésre egy komplettebb felhasználói élmény által.

Eredmények

Mi az egyhetes tesztfázisban egy egyszerűbb, képekből, videóból, szövegből és carouselből álló hirdetéssel indultunk. Bár messzemenő következtetések nem vonhatók még le, az adatokból az látszik, hogy a CTR-t és CPC-t tekintve hatékonyabb volt a canvas hirdetés: 15-20%-kal magasabb CTR-t és 25-30%-kal alacsonyabb CPC-t sikerült vele elérni, mint a hagyományos hirdetésekkel. A hirdetéskezelőben elérhető egy új mutatócsoport is a canvasok elemzéséhez. Ezek megmutatják, hogy a hirdetést átlagosan mennyi ideig és hány százalékáig nézték meg a felhasználók. A mi hirdetésünket átlagosan 45 másodpercig és majdnem 90%-ig megtekintették. Bár ezeket az eredményeket valószínűleg még az újdonság ereje jócskán befolyásolja.

Tanulságok

Az előzetes tervezés fontossága a canvas hirdetéseknél hatványozottan érvényes.  Ezt a hirdetést valóban úgy kell kezelni, mint egy mini weboldalt vagy egyedi landinget. Az egyes komponenseket megfelelő tervezéssel nagyon izgalmasan és kreatívan lehet variálni, egymáshoz fűzni és egy komplett storyt alkotni, melyre már van több sikeres nemzetközi példa is. Érdemes előtte akár egy wireframe-et is készíteni hozzá, hogy lássuk, hogy fog felépülni a canvasunk.

Egyelőre azért van egy-két hiányossága ennek a hirdetéstípusnak. Pl. csak mobilon működik. A canvasok nem módosíthatók, csak duplikálás után, ami elég kényelmetlen. A canvasban lévő linkek teljesítménye nem mérhető külön-külön.

És bár sokkal több tervezést igényel, mint a hagyományosabb hirdetési formák, ennek ellenére a canvas legnagyobb előnye, hogy olyan új felhasználói élményt nyújthatunk vele a usereknek, ami által sokkal nagyobb figyelmet fognak szentelni a márkánknak, nagyobb eséllyel tudunk bennük pozitív képet kialakítani, és ezáltal nagyobb eséllyel konvertálnak majd a weboldalunkon is.

A bejegyzés trackback címe:

https://personaut.blog.hu/api/trackback/id/tr478650182

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása